DRUMETIE IN MUNTII RODNEI

Toamna tarzie si frumoasa ne-a imbiat sa urcam din nou Pietrosul Rodnei, de data aceasta dinspre Borsa. La tura au luat parte Daniel Timpu, Gabriel Bejenariu si Silviu Neagu.

Prin urmare, am plecat din Iasi vineri si la Borsa (700m altitudine) am parasit soseaua ("carpita" acceptabil) si am urcat pe drumul spre Schit, aproape de care am si campat prima noapte. O surpriza frumoasa a fost ca schitul este renovat, cu cu o biserica in stil maramuresean, foarte noua (sfintita in 2013).

A doua zi dimineata, avand in fata splendoarea crestei Muntilor Rodnei si Varful Pietrosul, cu echipament usor, am inceput urcusul: Caldarea Glaciala Iezer, Cabana Meteo Iezer (1760 m), Lacul Iezer, partial inghetat (2129 m, cu o forma asemanatoare cu harta Romaniei), Varful Pietrusul Rodnei (2303 m, cel mai inalt din Carpatii Orientali). Peisajele de inceput de noiembrie, cu culori calde si luminoase, ne-au insotit pe tot traseul. Linistea adanca, numarul foarte mic de turisti, fugareala caprelor negre au facut parte din bucuriile drumetiei. Pe varf, un popas mic (cu vant si nori de furtuna) si coborarea pe acelasi traseu.

Duminica dimineata am urcat cu telescaunul din Statiunea Borsa si apoi am coborat la Cascada Cailor, loc de aleasa incantare pentru privire, auz si suflet.

Cu "bateriile bine incarcate" ne-am intors la Iasi, cu bucuria unui nou weekend petrecut in muntii nostri.